Hyppää pääsisältöön

Voittajat

Virtuaalisessa RadioGaalassa palkitut voittajat 5.6.2020.

Vuoden radio
Radio Nova
Voittaja on kirkas kaupallinen ykkönen. Radio Nova onnistui kasvattamaan kuuntelijalukujaan yhä entisestään vuoden 2019 aikana, jolloin myös monipuolisten kaupallisten yhteistöiden määrä ja liikevaihdon kasvu olivat merkittäviä. Lukujen kasvun lisäksi koko kanavalta paistaa monipuolinen tekemisen meininki.
Vuoden paikallinen radio
Radio Pooki
Jo toista kertaa peräkkäin vuoden paikalliseksi radioksi valitun raahelaisen Radio Pookin huikea tekemisen meininki, lukujen kasvu, vuorovaikutteisuus ja jalkautuminen kuuntelijoiden pariin jatkui ja kasvoi viime vuonna, jolloin kanava täytti 30 vuotta. Kuuntelijoille Pooki ei ole pelkkä radiokanava vaan paikallisuuden edelläkävijä.
Yleisöäänestys: Vuoden radio-ohjelma
Aamulypsy
Radio Suomipop
Suomen suosituin aamushow Aamulypsy sai lähes puolet RadioGaalan vuoden radio-ohjelman äänistä. Tämä oli kahdeksas kerta, kun Aamulypsy voitti RadioGaalan yleisöäänestyksen.
Yleisöäänestys: Vuoden radiojuontaja
Jaajo Linnonmaa
Radio Suomipop
Vuoden radiojuontajan valta on palautunut takaisin Jaajolle. Jaajo Linnonmaa äänestettiin RadioGaalan yleisöäänestyksessä vuoden radiojuontajaksi nyt yhdeksännen kerran.
Yleisöäänestys: Vuoden paikallinen radio-ohjelma
Pooki Viihteellä
Radio Pooki
Joonas Hepolan isännöimä Pooki Viihteellä äänestettiin RadioGaalan yleisöäänestyksessä vuoden paikalliseksi radio-ohjelmaksi suurimmalla äänimäärällä. Tämä radio-ohjelma kuuluu Raahen seudulla Radio Pookilla.
Yleisöäänestys: Vuoden paikallinen radiojuontaja
Ari Kettukangas
Radio Pooki
Hyvin tiukassa kamppailussa saman kanavan kahden juontajan kesken vuoden paikalliseksi radiojuontajaksi äänestettiin Radio Pookin Ari Kettukangas Raahesta
RadioGaalan erikoispalkinto
J. Karjalainen - Hän
Kaupallisen radion 35. juhlavuoden kunniaksi palkitaan kaikkien aikojen radiobiisi. J. Karjalaisen vuonna 1988 julkaistu kappale "Hän" on kaikkien aikojen soitetuin radiobiisi kaupallisen radion historian aikana (Hän - Säv. & san J. Karjalainen, sov. Jukka Tuovinen).
Vuoden radiobiisi
Arttu Wiskari - Suomen muotoisen pilven alla
Arttu Wiskarin esittämä Suomen muotoisen pilven alla oli viime vuonna kaikkien radioiden kautta eniten kuuntelijoita tavoittanut biisi soittokertoina ja tavoitettujen korvaparien määrän mukaan (Suomen muotoisen pilven alla: Säv. Janne Rintala ja Mika Laakkonen, san. Janne Rintala)
Vuoden radiobiisi
Lauri Tähkä – Palavaa Vettä
Lauri Tähkän esittämä Palavaa Vettä -kappale rikkoi viime vuonna ennätyksiä ja saavutti 14 viikon jaksoisen radioiden soittolistojen ykköstilan ensimmäistä kertaa 10 vuoteen. Lisäksi tämä biisi sai eniten ykköstiloja RadioMedian jakaman Kuukauden radiobiisi -palkintojen osalta viime vuonna. (Palavaa Vettä: Säv. Lauri Tähkä ja Arto Tuunela, san. Timo Kiiskinen, sov. Jukka Immonen)
Vuoden ohjelmapäällikkö
Juha Kortelainen
Radio Rock
Erittäin tiukassa kategoriassa voittajaksi valittiin Juha Kortelainen. Vasta viime vuonna Rockilla ohjelmapäällikkönä aloittanut Kortelainen teki kanavalla koko vuoden aikana rohkeita muutoksia tuoden liikevaihtoon kasvua, mutta silti pitäen radiokanavan imagoviestiä yllä monipuolisin ja innovatiivisin keinoin.
Vuoden sisällöntekijä
Antti Holma
RadioPlay
Antti Holma on ylivoimainen ykkönen osaamiseltaan, persoonaltaan ja ennen kaikkea vuoden 2019 saavutuksiltaan. Hän nosti podcastit koko kansan tietoisuuteen viime vuoden kuunnelluimmalla podcastillaan. Holman vuorovaikutteisuus, aitous, muuntautumiskyky ja itsensä alttiiksi asettaminen yleisön kanssa on poikkeuksellista.
Vuoden radioammattilainen
Lauri Domnick
Bauer Media
Lauri Domnick on audiobrändäyksen asiantuntija ja hän on tuonut koko toimialalle uutta myynnin kasvua. Hänellä on poikkeuksellista osaamista ja upeita näyttöjä työstään niin saavutusten kuin tulostenkin valossa. Domnick nostaa omalla työllään toimialaa mainostajan strategisena kumppanina.
Vuoden musiikkipäällikkö
Henrik "Herkules" Suhonen
Bassoradio
Basso Median musiikkisisällöistä, audio, video- ja tapahtumakokonaisuuksista vastaava Herkules onnistui kanavamuutoksen keskellä auttamaan kasvattamaan radiokanavansa kuulijalukuja. Herkuleksen kyvykkyys tehdä montaa asiaa paineen keskellä ja viime vuoden rohkeat linjaukset keräsivät kiitokset tuomariston osalta.
Vuoden radiomyyjä, valtakunnallinen
Jarmo "Mudi" Multanen
Sanoma Media Finland
Voittaja Jarmo ”Mudi” Multanen toimii Sanoma Medialla myynnissä. Mudin myyntitaidot ovat olleet kiistattomia jo 30 vuoden ajan ja hänen absoluuttiset myyntituloksensa vuonna 2019 puhuvat puolestaan. Mudi jakaa myös auliisti muillekin omaa viisasten kiveä, jolla tahkoo rahaa kuin sampo. Tuomariston mukaan Mudin lyhty ei ole tummunut matkan varrella vaan liekki palaa vieläkin kirkkaana. Tämä mies on radiomyynnin Grand Old Man.
Vuoden radiomyyjä, paikallinen
Anne Sandström
Bauer Media
Vuoden paikallinen radiomyyjä Anne Sandström toimii Bauerin Helsingin paikallisessa myyntitiimissä yhteyspäällikkönä. Hänen myyntinsä kasvuluvut vuonna 2019 olivat vertaansa vailla, minkä vuoksi tuomaristo valitsi yksimielisesti hänet voittajaksi.
Vuoden radiomyyntitiimi, valtakunnallinen
Bauer Median valtakunnan myyntitiimi
Bauer Media
Valtakunnallisesti radiomainontaa myyvä Bauerin myyntitiimi onnistui kasvattamaan upeasti myyntiään uuden myyntijohtajansa luotsaamana vuonna 2019, jolloin koko 18 hengen myyntitiimi teki erittäin kovaa tulosta.
Vuoden radiomyyntitiimi, paikallinen
Radio Ramonan myynti
Radio Ramona
Paikallisesti Raumalla toimivan Radio Ramonan myyntitiimi teki viime vuonna kaikkien aikojen myynnin pienellä kolmen hengen tiimillään ja vielä kaiken lisäksi haastavalla markkina-alueella. Taloudelliset luvut olivat tällä tiimillä upeat, minkä takia voitto oli ansaittu voitto.
Vuoden radiopromootio
Rock kuuluu kaduille
Radio Rock
Vuoden radiopromootion idea ja ilmiöittäminen olivat helkkarin hyviä Enter Sandmanilla ja Harri Moision kasvoilla höystettynä. Toteutuksessa hyödynnettiin sissimarkkinointia kanavalle uskottavalla tavalla, aktivoitiin kuuntelijoita ja tartuttiin ajankohtaisiin, kohderyhmää kiinnostaviin ilmiöihin. Tempauksen kaduille jalkautuneet katusoittajat ansaitsivat myös median huomion.
Vuoden luova ratkaisu
Todista Ikäsi
Bassoradio ja Alko
Alkon ja Basson yhteinen promootio oli monipuolinen kokonaiskonsepti, joka huomioi hienolla tavalla kohderyhmän ja asiakkaan tuotteen. Nokkelassa ideassa käytettiin kaikkia radioyhtiön alustoja ja hyödynnettiin vaikuttajia. Basson tiimi teki mainion markkinointiteon muokkaamalla kampanjan kohderyhmän ja kanavan näköiseksi. Lisäksi kampanjan tavoittavuus oli erinomainen.
Vuoden tapahtumatoteutus
Vaikuttavan audiomarkkinoinnin avaimet, vol 3
Bauer Media
Vuoden tapahtumatoteutuksessa onnistuttiin kaikilla mittareilla. Kyseessä oli äärimmäisen hankalaa kohderyhmää puhutteleva tapahtuma, joka sai erinomaisella konseptillaan ja sisältöannillaan B2B-väen innostumaan ja tulemaan paikalle. Tapahtuma edisti hienolla tavalla yrityksen bisnestä.
Vuoden some
Radio Novan iltapäivän Unboxing
Radio Nova
Idearikkaassa Radio Novan iltapäivän sometempauksessa nähtiin uudenlaista ideointia sekä erinomaista kohderyhmäajattelua. Radiojuontajien vuorovaikutus yleisön kanssa sekä kuulija- ja someaktivointi olivat suuressa osassa tässä toteutuksessa. Koko kampanjan tulokset olivat erinomaiset.
Vuoden äänituotanto
Kaiken maailman urheilu Suplassa
Supla
Äänielementein luodussa Suplan voittajatyössä kiteytettiin nerokkaasti urheilun herättämiä tunteita ja tuotiin oivaltavasti esille, miksi ihmiset kuuntelevat urheilua. Tämä tuotanto oli tunnistettavasti, selkeästi ja tehokkaasti toteutettu, ja sen sanoma jäi mieleen.

Jaa sivu