1. Kampanja

Käyttötarkoitus:

  • Suomalaisten asenteiden muuttaminen
  • Varain- ja jäsenhankinta yhteiskunnalliset mainostajat
  • Yritysvastuuviestintä
  • Informaation jakaminentunnettuuden rakentaminen sekä ylläpito (esimerkiksi sähköisten palveluiden lanseeraamiseen)
  • Omiin kanaviin ohjaamiseen mm. verkkosivut, some, tapahtumat

Sopivuus viestintästrategiaan:

Yhteiskunnallisessa kampanjoinnissa radio on usein päämediana sen loistavan tavoittavuuden ja vaikuttavuuden vuoksi. Tämä on huomattu myös yritysvastuuviestinnässä. Edullinen yhteiskunnallinen hinta on tärkeä elementti mediavalintaa tehdessä. Radio toimii myös tukimediana hienosti. Esimerkiksi yhdessä digitaalisen mainonnan kanssa ovat tulokset tutkitusti hyviä.

Kuvaus:

Yhteiskunnallinen kampanja sekä yritysvastuuviestintä radiossa jättää kaikista voimakkaimman muistijäljen kuulijalle. Kampanja on kaikista tehokkain tapa vaikuttaa valtakunnallisesti. Kampanjan kesto on useita viikkoja, riippuen budjetistasi. Kampanjan tunnusluvut ovat myös suurimpia niin tavoittavuuden, toiston kuin vaikuttavuudenkin suhteen.

 

2. Tietoisku

Käyttötarkoitus:

Tietoisku on yhteiskunnallisille toimijoille sekä yritysvastuuviestinnälle tapa yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden tiedottamiseen ja viestintään nopeallakin aikataululla. Oiva vaihtoehto perinteiselle tiedotteelle.

Sopivuus viestintästrategiaan:

Mahdollinen tuki ja vaihtoehto perinteisille tiedotteille. Radio on tutkimusten mukaan luotetuin media, johon yhteiskunnalliset viestit sopivat hyvin. Helppo, edullinen ja nopea tapa tavoittaa suomalaiset. Äänen avulla vaikutat tunteisiin.

Kuvaus:

  • Yksi maksimissaan 50 sekunnin mittainen tiedote, jonka sisältönä ajankohtainen ja yhteiskunnallisesti tärkeä asia
  • Valtakunnallinen tavoittavuus
  • Helppo toteutus RadioMedian kautta
  • Yksinkertainen yhden ääninäyttelijän spiikkaama tuotanto kuuluu hintaan.

3. Radio-ohjelma

Käyttötarkoitus:

Yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden puheenaiheeksi nostamiseksi. Vaihtoehtoinen tapa tiedottamiseen ja viestintään.

Sopivuus viestintästrategiaan:

Hyvä tuki radiokampanjalle. Ennaltanauhoitetussa radio-ohjelmassa voidaan tuoda eri näkökulmia esille ja haastaa kuulijoita ajattelemaan haluttua asiaa. Radio on tutkimusten mukaan luotetuin media, johon yhteiskunnalliset viestit sopivat hyvin. Helppo, edullinen ja nopea tapa tavoittaa suomalaiset ääntä käyttäen.

Kuvaus:

  • Yksi tai useampi max. 50 sekunnin minipodcast-ohjelma, jonka yhteiskunnallisesti tärkeä asia halutusta näkökulmasta
  • Valtakunnallinen tavoittavuus, pieni toistomäärä

 
Ota yhteyttä ja kysy lisää!